Algemene voorwaarden

  • Diensten voor de oppasser
    – Bij aankomst worden de huisdier(en) eerst en vooral begroet en wordt er een controle gedaan of alles in orde is met de huisdier(en)
    – De eet en drinkbakjes worden gecontroleerd en gereinigd
    – Naargelang gewenst geef ik de huisdieren te eten en drinken
    – Verschonen van kattenbakken of andere huisdierverblijven
    – Bij elk bezoek krijgen de huisdieren heel veel aandacht, zoals vertroetelen speelmomenten,…
    – Er kan ook gekeken worden voor kleine huishoudelijke taken indien de eigenaar voor een langere periode afwezig is, zoals planten water geven, brievenbus ledigen, rolluiken dicht doen en dergelijke..
    – Andere specifieke taken zoals overeengekomen
  • Verantwoordelijkheden van de oppasser
    – Oppasser zal de huisdieren met zorg en toewijding behandelen
    – Oppasser zal de huisdieren niet onbeheerd achterlaten voor een onredelijke periode
    – Bij elk bezoek word de eigenaar op de hoogte gebracht hoe het gaat met de huisdieren en worden er foto’s gestuurd via Whatsapp of dergelijke
    – Oppasser zal onmiddellijk contact opnemen met de eigenaar in geval van noodgevallen of andere onvoorziene omstandigheden met betrekking tot de huisdieren
    – Bij noodgevallen wordt het zieke huisdier ook naar de dierenarts gebracht mits goedkeuring van de eigenaar
    – Oppasser verzekert de eigenaar dat er geen kopie zal gemaakt worden van de huissleutel en dat hier heel veel zorg voor gedragen wordt
  • Rechten en plichten van de opdrachtgever
    – De opdrachtgever zorgt voor aanwezigheid van contactgegevens van de dierenarts alsook vaccinatieboekjes en medische geschiedenis van de huisdieren
    – De opdrachtgever verstrekt een telefoonnummer aan de opdrachtnemer waarop hij bereikbaar is voor noodgevallen. Tevens verstrekt de opdrachtgever gegevens van een contactpersoon in België die beslissingsbevoegd is bij noodgevallen
    – De opdrachtgever zorgt dat de huisdieren vrij zijn van vlooien en/of wormen en dat ze jaarlijks de nodige inentingen gehad hebben. Indien tijdens de opdracht vlooien bij de huisdieren worden aangetroffen zal de opdrachtnemer de dieren, ten koste van de opdrachtgever, ontvlooien
    – De opdrachtgever zal bij het kennismakingsgesprek vermelden of er huisdier(en) zijn die extra medische zorg nodig hebben. Of dieren die lijden aan een chronische ziekte en welke medicatie hiermee gepaard gaat
    – De opdrachtgever zal bij het kennismakingsgesprek vermelden of het huisdier al dan niet ooit agressief is gedrag vertoond heeft ten opzichte van mensen en/of andere dieren
    – De opdrachtgever machtigt de opdrachtnemer om – enkel in geval van hoogdringendheid en indien de opdrachtgever/contactpersoon niet bereikbaar is binnen de daarvoor nodig tijd – in geval het dier dringend medische zorgen nodig heeft door ongeval, ziekte, letsels, e.d., op kosten van de opdrachtgever de in de
    overeenkomst vermelde dierenarts, en bij onbeschikbaarheid van deze laatste, een andere dierenarts te consulteren
  • Aansprakelijkheid
    – Oppasser is niet aansprakelijk voor letsel, ziekte, verlies of overlijden van de huisdieren, tenzij er sprake is van aantoonbare nalatigheid
    – Oppasser zal redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om de veiligheid en het welzijn van de huisdieren te waarborgen
    – Oppasser is niet aansprakelijk voor besmeƫng van uw huisdier met vlooien en/of wormen
    – Oppasser kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade (waaronder diefstal en inbraak) aan de woning van de klant
  • Tarieven en betalingen
    – Het tarief van de oppasdienst bedraagt €14 per bezoek van ongeveer 30min, €28 per bezoek van ongeveer 60min.
    – Vanaf een langere oppasdienst dan 7 dagen, dan wordt het tarief van 60min. naar €25 aangepast.
    – Bij een dag – oppas aan huis voor minder dan 8uren komt dit op €28/u bij meer dan 8uur oppas €25/u.
    – Avondoppas na 20u komt er een extra bij van €5/30min.
    – Op zon – en feestdagen komt er een extra bij van €5 per bezoek van 30min
    – Betaling dient bij voorkeur cash of overschrijving op het rekeningnummer BE51 7370 7303 3262 te gebeuren voor de oppasperiode bij de sleuteloverhandiging.
    – Eventuele extra kosten, zoals kosten voor voeding, medicatie of dierenartsenbezoeken, worden door de eigenaar vergoed
    – Buiten een straal van 10km buiten Eeklo bedraagt de kilometervergoeding €0.40/km, de kilometers worden berekend via Google Maps
  • Annuleringen en terugbetalingen
    – Annuleringen dienen uiterlijk minimum 7 dagen voor de geplande dienst te worden gemeld. Bij annulering na deze termijn wordt 50% van de totale kosten in rekening gebrachtDatum:
    Handtekening eigenaar:
    Dewispelaere Lindsey
    Happy Animals
    Huisdierenoppas en
    Hondenuitlaatservice
    BE1000.543.122